توضیح لینک توضیح لینک
مطالب علمی و ورزشی روز دنیا
Get Adobe Flash player
سخن روز
“فقط یک چیز می‌تواند رسیدن به یک رویا را ناممکن سازد: ترس از شکست” – پائلو کوئیلو

سایت همسریابی شیدایی

در خبرنامه سایت ثبت نام کنید

بعد از تمرین چه باید خورد ؟

No votes yet.
Please wait...
 بعد از تمرین چه باید خورد ؟

Www.IranMediaStar.Ir

 بعد از تمرین چه باید خورد ؟

بعد از تمرین چه باید خورد ؟ سئوالی که برای اکثر ورزشکاران پیش می آید . ما در سایت خودمان به شما کمک میکنیم تا با اطلاع از تغذیه بعد از تمرین به بدنی حرفه ای و زیبا دست یابید.

✅1⃣استفاده از پروتئین زود جذب

بعد از تمرین بدن نیازمند مقدار زیادی پروتئین برای بازیابی بافت های آسیب دیده خود میباشد

پروتئین های زودجذب مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز بدون چربی ,سفیده تخم مرغ ,شیر کم چرب

⚠از غذاهای گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس و… به هیچ عنوان مصرف نفرمایید

✅2⃣استفاده از کربوهیدرات زود جذب

فرقی نمی کند که شما دارای تیپ بدنی اکتومورف،مزومورف و یا اندومورف باشید

در وعده غذایی بعد از فعالیت ورزشکار حتما باید کربوهیدرات زود جذب وجود داشته باشد

زیرا بعد از انجام یک فعالیت سخت و سنگین ذخایر گلیکوژن خالی میشوند و بدن برای ترمیم بافت های خود به کربوهیدرات ها نیاز دارد پس از کربوهیدرات ها نهراسید و آنها را به وعده غذایی بعد تمرین خود بیفزایید

کربوهیدرات های زودجذب شامل:

موز
سیب زمینی
برنج سفید
انواع آبمیوه های طبیعی

به ازای هرکیلوگرم از وزن بدن 0.8 گرم کربوهیدرات زود جذب بعد از تمرین میل نمایید

✅3⃣استفاده از چربی ها بلافاصله بعد از تمرین شاید بزرگترین اشتباهیست که یک ورزشکار میتواند انجام دهد!

چربی ها به دلیل دیرهضم بودن باعث به تعویق افتادن جذب سایر مواد و عدم تغذیه به موقع عضلات میشود

بهتر است چربی ها را در وعده های دور از تمرین مصرف نمایید

باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی بر پایه رعایت کردن و نحوه استفاده صحیح آن کارآمد می باشد پس هیچ وقت از اصول رژیم غذایی فاصله نگیرید

دوستان عزیز برای مشاوره رایگان و دریافت برنامه غذایی و تمرینی رایگان به کانال تلگرام با آی دی MSAco2004@ مراجعه نمایید

 


برای ثبت نظرات و دریافت مشاوره با مربیان سایت 


چطور با سایت ما آشناشده اید؟